ZNAJDŹ SWOJEGO TERAPEUTĘ

UWAGA: OD CZERWCA DO KOŃCA SIERPNIA BRAK MOŻLIWOŚCI UMÓWIENIA WIZYTY

Masz wsparcie w pozytywnej zmianie!


PSYCHOTERAPIA ZIELONA GÓRA
TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA (CBT)



Jak wygląda typowa sesja terapeutyczna?

 

    Przebieg sesji zależy od etapu terapii oraz problematyki osoby, jednakże ma pewne wspólne elementy, które upraszczając wyglądają następująco. Na początku sesji terapeuta może zapytać Cię jak się czujesz oraz poprosić o wypełnienie kwestionariuszy oceniających twój nastrój i samopoczucie (czasem kwestionariusze wypełnia się przed sesją). Ocena poziomu przygnębienia, lęku czy innych zmiennych przy użyciu kwestionariuszy daje Wam możliwość obiektywnego sprawdzenia twojego stanu psychicznego oraz postępów w leczeniu. Terapeuta może również zapytać Cię, jak wyglądał twój miniony tydzień w porównaniu do poprzednich i czy jest jakiś (nowy) problem nad którym chciałbyś szczególnie popracować na tej sesji. Zanim do niego przejdziecie poprosi cię również o podzielenie się tym jak wykonałeś „zadanie terapeutyczne”, które sformułowaliście wspólnie na ostatniej sesji. Ponieważ sesje terapii poznawczej są prowadzone zwykle raz na tydzień, bardzo istotne jest to, abyś pracował nad sobą i wprowadzał w życie to, co ustalicie podczas sesji terapeutycznych. Takie zadania domowe mogą polegać np. na identyfikowaniu i monitorowaniu związanych z twoim problemem negatywnych przeżyć (emocji i myśli) oraz zachowań, które pojawiają się w różnych życiowych sytuacjach (tzw. tabele lub dzienniczki automatycznych myśli); mogą też dotyczyć podejmowania jakiegoś nowego dla ciebie rodzaju zachowania (eksperymenty, ekspozycja) czy też regularnym ćwiczeniu pewnych umiejętności, np. relaksacji. Zakłada się, że średnio psychoterapia poznawczo-behawioralna daje widocznie mierzalne efekty i znaczną poprawę samopoczucia już po 12 sesjach
 
Czego potrzeba, abym mógł skorzystać z terapii poznawczo-behawioralnej?

 

  Przede wszystkim istotne jest to, abyś wiedział/a, co chcesz zmienić. Ważnym czynnikiem wpływającym na wyniki terapii jest motywacja do zmiany oraz świadomość tego, co jest problemem i co chce się zmienić. Nie zawsze jest łatwo samemu to odkryć i wtedy, podczas pierwszych sesji pomaga w tym terapeuta. Ustanowienie celów terapeutycznych jest podstawowym krokiem w kierunku ich osiągnięcia. Możesz zadać sobie pytanie: „co bym chciał/a aby się zmieniło dzięki terapii?”, albo „po czym poznam, że mi pomogło, co będę robił/a inaczej?”. Warto w szczególności sformułować mierzalne cele, które związane są ze zmianą naszego funkcjonowania w realnych sytuacjach życiowych: w pracy, w relacjach z bliskimi, z przyjaciółmi, z rodziną. Weź również pod uwagę objawy, które cię trapią i które chciałbyś zmniejszyć bądź wyeliminować. Zastanów się, co chciałbyś poprawić - być może zmienić swoje złe nawyki życiowe dotyczące jedzenia, braku ruchu, używania substancji, może zwiększyć swoje umiejętności interpersonalne i umiejętności radzenia sobie ze stresem. Podczas pierwszych sesji terapeutycznych razem ocenimy twoje cele i oczekiwania wobec terapii, zwracając uwagę na takie rzeczy jak to: czy cele są realistyczne; czy możesz je realizować samemu, czy raczej wymagają terapii i współdziałania innych osób. Omówimy też, jak się do nich zbliżyć (tzn. opracujemy wspólnie program działania). Cele w terapii są jak punkty na mapie, które pokazują miejsce, do którego chcemy dotrzeć - wyznaczają drogę, kierunek i określają z grubsza czas jaki jest do tego potrzebny. Aby psychoterapia była skuteczna należy stopniowo zdobywać kolejne z wyznaczonych sobie celów.
Czy istnieje coś takiego jak psychoterapia online?

      Psychoterapia nie koniecznie wymaga wizyty w gabinecie. W dobie rozwoju technologicznego psychoterapia online jest możliwa.

 

Czy to jest właśnie sposób na to, żebyś w końcu pożegnał się z dokuczliwymi myślami lub emocjami? Zrób ten pierwszy mały krok i przyjdź! Sprawdź! Opowiedz, zobacz, posłuchaj i podejmij decyzję, czy to, co mogę Ci zaproponować spełnia Twoje oczekiwania. Nie musisz wybierać "w ciemno", wstępna rozmowa nie zobowiązuje do podjęcia psychoterapii! Wystarczy zadzwonić i umówić się na spotkanie:

 

692 762 528

Copyright Nazwa.pl